Morgon stretching

Att mjuka upp kroppen mår man bra av. Tänk hur mycket skönare det är att sitta på en hård stol i skolan och känna sig mjuk än att känna sig helt stel. Om man inte stretchar efter ett träningspass kan man få skador. Tro mig, jag vet. Efter att ha belastningsskador i båda knäna så måste jag stretcha varje dag för att komma tillbaka på banan igen. Men varför inte bygga upp med stretching redan innan du får skador?

Även om du inte tränar så är det bra att stretcha. Ett tips är att stretcha på morgonen.
Här kommer lite tips till stretchingen.
Gör det inte det första du gör på morgonen. Man är ofta trött och slarvar igenom stretchingen. Sen är man väldigt stel på morgonen och man kan lätt göra sig illa. Gör lite andra sysslor först. Ät frukost, klä på dig. Sen innan du ska lämna hemmet så kan du ta stretchingen.
Gör stretchingen till en kul grej. Tävla med dig själv! Se om du kan nå tårna när du böjer dig fram. Om inte, ja då är målet att klara det innan månadens slut!
Lyssna på musik samtidigt. Eller titta på något program på tv. Självklart ska detta inte bli en anledning till att slöa med stretchingen. Men för alla som tycker att stretching är dötrist så fungerar det bra.
Om du kommer in i stretchingen och verkligen vill stretcha hela kroppen så kan man googla på olika sätt att stretcha. Jag lovar att du hittar stretchingtips på muskler du inte ens visste att du hade!
Bildkälla

Kommentarer
zandra skrev:

sv: Kul att du vill vara med! :)

Kika in senare ikväll för att se om du vann!

Vann du inte? Ja, då kommer en ny chans imorgon :)

2010-09-28 @ 16:13:43
URL: http://decevven.blogg.se/



Namn?
Kommenterar du ofta?

E-postadress? (bara jag kommer att se det)

Har du en blogg?

Här skriver du vad du vill ha sagt :)

bloglovin
Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0